Hur fungerar det?

Betalning av din fasta båtplats

Har du en båtplats i någon av Oxelösunds kommuns hamnar så finns den kopplad till dig via din e-post eller ditt personnummer.

Genom att logga in med ditt Mobila BankID uppe i högra hörnet och bekräfta din e-postadress som du uppmanas fylla i, så kommer din båtplats automatiskt upp under "Mitt konto", där kan du välja att betala eller säga upp din båtplats.

Betalning sker enligt betalningsvillkor. I samband med betalning accepterar arrendatorn gällande avtalsvillkor och blir bunden till dessa. Om betalning inte har inkommit senast på förfallodatum blir avtalet per automatik uppsagt.

Länk till information om våra småbåtshamnar

Bildöversikt till hantering av båtplats

Hyra av ny båtplats

För dig som önskar hyra en ny båtplats, klicka på "Boka båtplats" här ovan i menyn och följ anvisningarna. När du betalat för en båtplats så har du också förtur till denna kommande säsonger, information skickas på e-post och sms när det är dags att betala för en ny säsong.

Vi hyr endast ut båtplatser för helår, för kortare vistelser hänvisar vi till Gästhamnen, Länk till: Visit Oxelösund

Byte av båtplats

För dig som önskar byta en befintlig båtplats under säsong:

Boka och betala för den plats du vill byta till.

Säg upp avtalet för den gamla båtplatsen. Om avtalet sägs upp senast den 30 juni återbetalas halva årsavgiften.

Felanmälan båtplats

Målsättning är att våra båthamnar i Oxelösund ska upplevas som hela, rena och trygga. Som båtägare, invånare och besökare uppmanas du därför att lämna synpunkter eller anmäla fel till oss. Via kommunens formulär för felanmälan, felanmäler du om något är trasigt och behöver åtgärdas vid någon av kommunens båthamnar.

Har du synpunkter på våra båthamnar skickar du in dessa synpunkter via kommunens formulär för synpunkter.

Vid övriga frågor, kontakta oss via e-post kommun@oxelosund.se eller ring Kommuncenter på 0155-38000